Echo błędów korporacji

Siła korporacji jest dwubiegunowa. Korporacja ma olbrzymie zdolności lobbystyczne i chętnie promuje rozwój rynku w korzystnym dla siebie kierunku. Kierunek korzystny dla korporacji to uproszczenie procedur i zwiększenie wydajności, często, eksploatacja na granicy bezpieczeństwa. Z drugiej zaś strony kultura korporacyjna to tykająca bomba zegarowa, bowiem porażka korporacji to porażka mikroprzedsiębiorców i podatników. Zależność ta zachodzi tylko w tym kierunku.

W kontekście sektora ubezpieczeniowego, błędy korporacji odbijają się na 3 płaszczyznach.

Regulacyjnej

Kryzys wywołany błędami korporacji prowokuje zmiany regulacyjne. Zmiany te zazwyczaj mają charakter restrykcyjny oraz rzadko ‚uderzają’ w czołowych graczy rynkowych. Cierpią na tym mikroprzedsiębiorcy, którzy za błędy gigantów, odpowiadają własnym portfelem. Praktyka wskazuje, iż dostosowanie zarządzania ryzykiem oraz procesu dystrybucji produktów finansowych do nowych norm wiąże się z dużymi kosztami, które mikroprzedsiębiorca zmuszony jest ponieść sam. Podatnicy odczuwają negatywne konsekwencje mniej bezpośrednio – poprzez rosnące ceny składek, wprowadzane by wyrównac straty, oraz cięć budżetowych, koniecznych by ratować .

Tożsamościowej

Korporacja to reklama i kreacja wizerunku poprzez tradycję solidności oraz zaufania, popartego kapitałem. Wizerunek ten umacnia sama korporacja, jak i reprezentujący ją mikroprzedsiębiorcy. Obecnie ten model to przeszłość, co zresztą uwydatnił kryzys. Dziś, korporacje nie kojarzą się z niczym pozytywnym. Dlatego też czynione są starania w kierunku odcięcia się od tego wizerunku. Korporacje dokonują naprawy swojego profilu poprzez rebranding albo odejście od dawnych haseł reklamowych. Pośrednicy, odcinają się od więzów korporacyjnych stawiając na swoją niezależność oraz bezstronność. Rezultatem tych działań jest brak zaufania konsumentów do rynku finansowego i pogłebiająca się niechęć do kupowania produktów finansowych.

Rynkowej

Zmiany w rynku są naturalnym następstwem zmian zachodzących na płaszczyżnie regulacyjnej i tożsamościowej. Ich rezultatem jest często zmiana profilu działalności firm. Na przykład, podmioty, które dawniej szczyciły się ofertą tylko dla najbogatszych, próbują wejść w łaski nieco mniej zamożnych klientów. Pozyskanie nowej grupy konsumenckiej to niestety nie próba ataku na nowy rynek i podbicie dochodów, ale walka o przetrwanie z racji utraty zaufania poprzedniego profilu klienteli. Prawidłowość tak jest typowa zarówno dla korporacji jak i mikroprzedsiębiorców, chcąc nie chcąc związanych z korporacjami.




Category: ALL, teoria Tagi :

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Prawo ubezpieczeniowe, ubezpieczenia odszkodowania, dzialalnosc ubezpieczeniowa, ubezpieczenia finansowe, odszkodowania powypadkowe, zadoscuczynienie za blad, odszkodowania powypadkowe, zakład ubezpieczeniowy, PZU, Hestia, Warta, ubezpieczenia pomostowe, odszkodowania za blad medyczny, ubezpieczenia gospodarcze, agent ubezpieczeniowy, tanie ubezpieczenia